FANDOM

Każdy ma jakieś sekrety. Tylko moja rodzina ma większe [...]

—Zak Sobota, „Kamień Kura: część 1

Zak Sobota – syn Salomona i Drew Sobotów, kryptozoolog, a także wcielenie Kura. Chłopak posiada zdolność do kontrolowania kryptyd, a żeby wzmocnić swoją moc używa wyspecjalizowanego Pazura.

Biografia

Wkrótce.

Wygląd fizyczny

Zak jest szczupłym chłopakiem o średnim wzroście. Z powodu jasnej skóry matki i ciemnej karnacji ojca, chłopak jest Mulatem. Ma czarne oczy i czarne, krótkie włosy. Od urodzenia ma bardzo charakterystyczną białą grzywkę, przez którą doktor Beeman obdarzał go różnorakimi przydomkami, używając ich nawet częściej niż prawdziwego imienia chłopca[1].

Zwykle Zak nosi pomarańczową koszulkę z czarnymi rękawami z nadrukowanym na samym środku symbolem w kształcie litery „S”, będącej znakiem rodziny Sobotów. Ma na sobie także żółte długie spodnie oraz sportowe, biało-czarne buty. Choć jest to strój codzienny sprawdza się świetnie także podczas misji. W odcinku „Eterno” okazało się, że nosi białe bokserki z szarymi sercami[2].

W czasie trudnych warunków pogodowych, Zak zakłada pomarańczową kurtkę z kapturem i białymi elementami[3]. Jego strój wizytowy składa się z ciemnoszarego garnituru oraz białej koszuli i czarnych półbutów[4].

W odcinku „Na szczęście jest sobota”, Zak ma 16 lat, dlatego jest znacznie wyższy. Ma pomarańczowe oczy, dłuższe włosy, a na jego policzkach widoczne są piegi. Tak jak reszta jego rodziny, chłopak nosi pomarańczowo-czarny kombinezon z żółtym symbolem „S” na piersi[5].

Osobowość

Zak uwielbia przygody i wszelkie niebezpieczeństwa. Bardzo często postrzegany jest jako lekkomyślny i nieodpowiedzialny. Jego zachowanie częściowo spowodowane jest nadopiekuńczością rodziców, dlatego chłopak stale próbuje udowodnić, że nie jest już dzieckiem i może brać udział w różnych misjach[6][7].

Zak jest również dość inteligentny i opiekuńczy dla kryptyd i całej swojej rodziny. Wychowywał się w otoczeniu tajemniczych stworzeń i od małego czuł z nimi specjalną więź. Przygarnął Komodo, a potem Fiskertona i Zon, a także chciał zająć się innymi kryptydami, które znajdowały się w niebezpieczeństwie lub potrzebowały ochrony[8]. Dba o samopoczucie swojego przybranego rodzeństwa. Gdy wraz z rodzicami uratował Fiska, pocieszał go i pomagał mu dostosować się do nowego życia. Swoją inteligencją wykazał się, gdy przechytrzył Argosta poprzez przejęcie kontroli nad Munyą, czego zupełnie nie spodziewał się przeciwnik[9].

Po tym, jak dowiedział się, że jest wcieleniem Kura, Zak stał się mniej pewny siebie, a także bał się, że może stać się zły i zacząć krzywdzić osoby, na których mu zależało[10].

W odcinku „Na szczęście jest sobota”, Zak stał się dojrzalszy i bardziej odpowiedzialny, choć niekiedy wciąż przejawia swoją lekkomyślną postawę. Okazuje się również, że chłopak jest inteligentniejszy niż wcześniej, ponieważ rozumie otaczającą go naukę i rady oraz metody badawcze rodziców[5].

Zak wyznał Benowi, że chciałby być postrzegany jako prawdziwy bohater, który ratuje świat. Jednakże, później doszedł do wniosku, że jego praca jest ważniejsza niż bycie w centrum uwagi[5].

Umiejętności

Moce

  • Kontrolowanie kryptyd – Wkrótce.

Zdolności

  • Zwiększona zwinność – Zwinność, równowaga i koordynacja ciała Zaka są znacznie zwiększone, dzięki regularnym treningom fizycznym. Nastolatek może bez trudu unikać ataków oraz wykonywać akrobacje i wiele innych gimnastycznych i sportowych wyczynów z niewielkim wysiłkiem.
  • Umiejętności bojowe – Zak zna podstawowe zasady walki wręcz, co wiąże się z jego szkoleniem i treningami z rodzicami. Doskonale włada Pazurem, którego używa w bliskich starciach. Potrafi skutecznie blokować, parować ciosy i atakować swoją bronią. W walce często posługuje się także sprytem i szuka niekonwencjonalnych metod na pokonanie wroga.
  • Umiejętności akrobatyczne – Zak jest bardzo dobrym akrobatą. Z łatwością wykonuje przeskoki i przewroty, dzięki czemu jest w stanie unikać ataków fizycznych i innych zagrożeń.
  • Umiejętności pilotażu i jazdy – Wkrótce.

Wyposażenie

Bronie

The Kur Stone, Pt. 2 (382)

Zak korzysta z Pazura, by kontrolować kryptydy

  • PazurPazur to podstawowa broń Zaka, która stworzona została przez Doca[7]. Dzięki temu, że jest wielofunkcyjną bronią, nastolatek może wykorzystywać Pazur do różnych celów. Dzięki wbudowanej kotwiczce może przyciągać się do odległych obiektów czy chwytać przedmioty z dystansu. Pazur może także przekształcić się w teleskopowy kij, co przykładowo umożliwia Zakowi korzystanie z niego jak z tyczki, by przeskakiwać nad przeciwnikami czy jak z broni dalekiego zasięgu. Zak jest bardzo biegły w posługiwaniu się swoją bronią. Potrafi sprawnie blokować i wymierzać ciosy Pazurem, co wykazał już w potyczce z Dociem, która była jego pierwszą walką z użyciem nowego gadżetu[7].
    • Ręka Tsul 'KaluRęka Tsul 'Kalu to potężny artefakt, który wzmacnia kryptydyczne moce Zaka. Jako że została wbudowana w Pazur, nastolatek ma ją zawsze przy sobie[7]. Gdy korzysta z własności ręki, wokół artefaktu oraz wokół oczu chłopaka i kontrolowanego stworzenia powstaje pomarańczowa poświata.
  • Rękawica bojowa – Wkrótce.
  • Tybetański miecz ognia – Wkrótce.
  • Zakłócacz korowy – Wkrótce.
  • Technologia mrożąca – W trakcie misji w Chile, Doyle podarował Zakowi technologię mrożącą, aby nastolatek mógł pomóc mu w walce z Cherufe[11].
  • Kieł – Wkrótce.
  • Jad mongolskiej larwy śmierci – Podczas potyczki z Argostem w Manaus, Zak złapał kulkę z jadem mongolskiego śmierciaka rzuconą przez przeciwnika, aby uwolnić zaplątanego w pnącza Fiskertona[7].

Inne wyposażenie

Relacje

Rodzina

Sprzymierzeńcy

Wrogowie

Występy

Tajemniczy Sobotowie

Sezon 1

Sezon 2

Ben 10: Omniverse

Komiksy

Gry

Gry wideo

Gry online

Ciekawostki

  • Wkrótce.

Galeria

Przypisy

  1. Eddie Guzelian (scenariusz) & Scott Jeralds (reżyseria). (24 października 2008). „Zgadnij kto będzie obiadem”. Tajemniczy Sobotowie. Sezon 1. Odcinek 5.
  2. Todd Garfield (scenariusz) & Scott Jeralds (reżyseria). (17 kwietnia 2009). „Eterno”. Tajemniczy Sobotowie. Sezon 1. Odcinek 11.
  3. Adam Beechen (scenariusz) & Scott Jeralds (reżyseria). (17 października 2008). „Jaskinie na wyspie Ellefa Rignesa”. Tajemniczy Sobotowie. Sezon 1. Odcinek 4.
  4. Brandon Sawyer (scenariusz) & Scott Jeralds (reżyseria). (30 stycznia 2010). „Wojna kryptyd”. Tajemniczy Sobotowie. Sezon 2. Odcinek 10.
  5. 5,0 5,1 5,2 Joelle Sellner (scenariusz) & Christopher Berkeley (reżyseria). (4 października 2013). „Na szczęście jest sobota”. Ben 10: Omniverse. Sezon 3. Odcinek 4.
  6. Brandon Sawyer (scenariusz) & Scott Jeralds (reżyseria). (3 października 2008). „Kamień Kura: część 1”. Tajemniczy Sobotowie. Sezon 1. Odcinek 1.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 Brandon Sawyer (scenariusz) & Scott Jeralds (reżyseria). (3 października 2008). „Kamień Kura: część 2”. Tajemniczy Sobotowie. Sezon 1. Odcinek 2.
  8. Brandon Sawyer (scenariusz) & Scott Jeralds (reżyseria). (24 kwietnia 2009). „Kryptyda przeciw kryptydzie”. Tajemniczy Sobotowie. Sezon 1. Odcinek 13.
  9. Todd Garfield (scenariusz) & Scott Jeralds (reżyseria). (23 stycznia 2010). „A wrogów jeszcze bliżej”. Tajemniczy Sobotowie. Sezon 2. Odcinek 9.
  10. Brandon Sawyer (scenariusz) & Scott Jeralds (reżyseria). (7 listopada 2009). „Kur: część 1”. Tajemniczy Sobotowie. Sezon 2. Odcinek 1.
  11. Ross Beeley (scenariusz) & Scott Jeralds (reżyseria). (21 listopada 2008). „Tysiąc dwieście stopni”. Tajemniczy Sobotowie. Sezon 1. Odcinek 8.

Zobacz też

VE TAJEMNICZY SOBOTOWIE
Zak Saturday
Zak Sobota