FANDOM

Doc – Manaus, Brazylia. Serce amazońskich lasów deszczowych. [...]
Drew – To terytorium Tapire Iauara, jednej z najgroźniejszych kryptyd Ameryki Południowej. Ziemnowodny. Drapieżny. Nieulękły.

Doc Sobota i Drew Sobota, „Kamień Kura: część 1

Tapire Iauara – niebezpieczne kryptydy zamieszkujące lasy tropikalne Manaus.

Historia

The Kur Stone, Pt. 2 (314)

Tapire Iauara wyłania się z zarośli

The Kur Stone, Pt. 2 (419)

Tapie Iauara atakują rodzinę Sobotów

Wkrótce[1][2][3].

Wygląd fizyczny

Tapire Iauara to masywny zwierz przypominający posturą gigantycznego kota. Posiadają krótki ogon oraz sierść o jasnożółtym lub rdzawym ubarwieniu i białych elementach, takich jak podbrzusze czy pas na grzbiecie. Niektóre osobniki mają zieloną grzywę. Tapire Iauara posiadają żółte oczy, nos przypominający świński ryj oraz paszczę wypełnioną kłami. Kryptyda uzbrojona jest także w ostre pazury.

Zachowanie

Wkrótce[2].

Występy

Tajemniczy Sobotowie

Sezon 1

Gry

Gry wideo

Gry online

Ciekawostki

Kryptozoologia

  • W folklorze Amazonii, Tapire-iauara to legendarna istota opisywana jako krzyżówka tapira i jaguara, która odpowiedzialna jest za ochronę tropikalnych lasów przed człowiekiem. W swojej książce „Journey of the Pink Dolphins: An Amazon QuestSy Montgomery opisuje to zwierzę jako osiągające rozmiary krowy i atakujące ludzi na łodziach.

Galeria

Przypisy

  1. Brandon Sawyer (scenariusz) & Scott Jeralds (reżyseria). (3 października 2008). „Kamień Kura: część 1”. Tajemniczy Sobotowie. Sezon 1. Odcinek 1.
  2. 2,0 2,1 Brandon Sawyer (scenariusz) & Scott Jeralds (reżyseria). (3 października 2008). „Kamień Kura: część 2”. Tajemniczy Sobotowie. Sezon 1. Odcinek 2.
  3. Brandon Sawyer (scenariusz) & Scott Jeralds (reżyseria). (24 kwietnia 2009). „Kryptyda przeciw kryptydzie”. Tajemniczy Sobotowie. Sezon 1. Odcinek 13.

Zobacz też

Szablon:Navbox/Kryptydy