FANDOM

Tajemniczy Sobotowie” – amerykański serial animowany stworzony Jay'a Stephensa. Światowa premiera serialu odbyła się 3 października 2008, natomiast w Polsce emisja pierwszego odcinka nastąpiła 4 maja 2009 roku na kanale Cartoon Network.

Fabuła

Sezon 1

Sobotowie mają ręce pełne roboty w związku z tropieniem kryptyd i bestii znanej jako Kur oraz potężnego Kamienia Kura. Od lodowych jaskiń na wyspie Eleffa Ringnesa, gdzie grasuje stado wilkopodobny Amoraków, po wnętrza wulkanów w Chile, gdzie rodzina spotyka ognistego jaszczura Cherufe – Sobotowie dopilnują, by każda przygoda była warta ich czasu!

Sezon 2

Na Sobotów czekają poważne kłopoty, teraz, gdy Zak ucieka przed tajemniczymi naukowcami. Ale to nie powstrzymuje ich przed doświadczeniem dzikich przygód! Podróż do Meksyku przyniesie spotkanie z bestią o tysiącach oczu, indyjska przygoda wyśle ich na polowanie na flet Gilgamesza, a pierwotny właściciel ręki Tsul 'Kalu przybędzie, by chce odzyskać swój artefakt.

Obsada

Aktorzy

Główne role

Drugoplanowe role

Produkcja

Wersja polska

Media

Odcinki

TSS symbol Osobny artykuł: „Tajemniczy Sobotowie” – odcinki

Serial po raz pierwszy pojawił się w Polsce na kanale Cartoon Network:

  • Sezon 1 (odc. 1-26) – 4 maja 2009 roku,
  • Sezon 2 (odc. 27-36) – 6 czerwca 2010 roku.

Spis odcinków

Wkrótce.

Wydanie domowe

TSS symbol Osobny artykuł: „Tajemniczy Sobotowie” – wydanie domowe

Firma Warner Home Video wydała 21 lipca 2009 roku zestaw DVD zawierający pierwsze pięć odcinków serii. 27 października 2009 wydano drugi zestaw DVD z kolejnymi pięcioma epizodami i dodatkami.

Linia zabawek

TSS symbol Osobny artykuł: „Tajemniczy Sobotowie” – linia zabawek

Firma Mattel wyprodukowała linię zabawek bazującą na serialu „Tajemniczy Sobotowie”. Każda figurka należąca do głównej linii ma 5,3 cala wysokości. Przedsiębiorstwo wydało również pojazdy oraz zestawy.

Prasa

TSS symbol Osobny artykuł: „Tajemniczy Sobotowie” – komiksy

Historie komiksowe opisujące przygody rodziny Sobotów ukazywały się w czasopiśmie Cartoon Network Action Pack wydawanym przez DC Comics.

W Polsce komiksy z „Tajemniczymi Sobotami” ukazywały się za pośrednictwem Magazynu Cartoon Network.

Gry wideo

TSS symbol Osobny artykuł: „The Secret Saturdays: Beasts of the 5th Sun

Firma D3 Publisher wydała grę konsolową zatytułowaną „The Secret Saturdays: Beasts of the 5th Sun” opartą na serialu animowanym. Światowa premiera produkcji miała miejsce 20 października 2009 roku. Gra jest dostępna na platformy PlayStation 2, PlayStation Portable, Wii oraz Nintendo DS.

Ciekawostki

Wkrótce.

Galeria

Przypisy

Zobacz też