FANDOM

Kamień Kura: część 1” – pierwszy odcinek pierwszego sezonu serialu „Tajemniczy Sobotowie”. Jego amerykańska premiera odbyła się 3 października 2008 roku, natomiast polska premiera odbyła się 4 maja 2009 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Po równoczesnych atakach na trzy tajne bazy naukowców (w tym główną kwaterę Sobotów), Doc i Drew zdają sobie sprawę, że Argost próbuje odzyskać fragmenty Kamienia Kura — klucza do znalezienia potężnej kryptydy Kura i mocy, która mu towarzyszy.

Streszczenie

The Kur Stone, Pt. 1 (36)

Fiskerton ratuje Zaka

W kameruńskim lesie, Zak Sobota tropi żabę świecącą, tłumacząc jednocześnie czym zajmuje się jego rodzina i czym są kryptydy. Do pościgu za żabą dołącza się Komodo, który chce zjeść zwierzę, oraz czający się w zaroślach Fiskerton. Smok goni za żabą i przebiega po kłodzie, która tworzy przejście przez głęboką zapadlinę. Gdy Zak wskakuję na kłodę, ta łamie się i chłopiec spada, jednak przed upadkiem ratuje go Fiskerton. Oboje kontynuują tropienie żaby, jednak przez przypadek trafiają na Komodo i cała trójka spada wprost do rzeki. Przed ogromnym głazem, który toczył się w ich kierunku, bohaterów uratował Doc, który żądał od Zaka wyjaśnień. W międzyczasie, obserwatorium Mesa w Arizonie, akcelerator cząsteczek na Antarktyce oraz siedziba Sobotów zostają jednocześnie zaatakowane. Sprawcami ataków okazują się być kolejno V.V. Argost, jego poplecznik Munya oraz najemnik Van Rook wraz ze swoim uczniem.

The Kur Stone, Pt. 1 (178)

Doc i Drew walczą z Van Rookiem i jego uczniem

Nunc interdum dictum leo eget consequat. Ut blandit ac justo et tristique. Aliquam non convallis tellus, pharetra feugiat turpis. Aenean vehicula mattis mauris nec luctus. Vivamus sit amet orci a quam efficitur luctus non ac libero. Nulla at volutpat ex, at maximus augue. Vestibulum vestibulum turpis vel erat sollicitudin vehicula. Cras tellus justo, porta ac lectus at, egestas imperdiet libero. Proin quam neque, venenatis sed tincidunt vel, semper at quam. Pellentesque sed commodo neque. Aliquam lacinia risus ac purus varius suscipit. Pellentesque a iaculis quam. Praesent dapibus fermentum elit eu pulvinar. Nulla ultricies tincidunt arcu, vitae congue elit viverra at. Nullam consectetur dui non nisl feugiat, sit amet vehicula ex suscipit. Donec rhoncus tellus non orci vulputate efficitur. Cras convallis luctus lectus, non tristique leo. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas.

The Kur Stone, Pt. 1 (264)

Miranda Grey informuje Sobotów o ataku Munyi i Argosta

Mauris odio est, tristique quis lectus sed, vulputate aliquet lectus. Mauris vehicula mollis neque, sed dictum nibh vestibulum nec. Nulla congue pretium dolor, eu convallis tortor facilisis at. Vivamus a justo diam. Vestibulum vitae magna auctor, sollicitudin urna nec, tempor tortor. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. Maecenas tellus turpis, molestie eget turpis non, blandit mattis enim. Aliquam vulputate egestas quam, ut rutrum libero eleifend sed. Nullam consectetur dui non nisl feugiat, sit amet vehicula ex suscipit. Donec rhoncus tellus non orci vulputate efficitur. Cras convallis luctus lectus, non tristique leo. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Nam fermentum porttitor tortor quis tristique. Quisque pellentesque risus sem, et dapibus nisi auctor ut. Duis sit amet ultrices mauris. Vivamus ut maximus diam. Praesent tincidunt metus eros, non semper quam viverra vel. Sed ut metus eros.

The Kur Stone, Pt. 1 (300)

Sobotowie odwiedzają Cheveyo

Nullam consectetur dui non nisl feugiat, sit amet vehicula ex suscipit. Donec rhoncus tellus non orci vulputate efficitur. Cras convallis luctus lectus, non tristique leo. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Nam fermentum porttitor tortor quis tristique. Quisque pellentesque risus sem, et dapibus nisi auctor ut. Duis sit amet ultrices mauris. Vivamus ut maximus diam. Praesent tincidunt metus eros, non semper quam viverra vel. Sed ut metus eros. Mauris odio est, tristique quis lectus sed, vulputate aliquet lectus. Mauris vehicula mollis neque, sed dictum nibh vestibulum nec. Nulla congue pretium dolor, eu convallis tortor facilisis at. Vivamus a justo diam. Vestibulum vitae magna auctor, sollicitudin urna nec, tempor tortor. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. Maecenas tellus turpis, molestie eget turpis non, blandit mattis enim. Aliquam vulputate egestas quam, ut rutrum libero eleifend sed.

The Kur Stone, Pt. 1 (352)

Rodzina odkrywa podstęp Argosta

Sed sollicitudin malesuada dui quis venenatis. Ut tellus libero, molestie ut est non, dictum dapibus justo. Nullam fringilla massa lorem, sit amet tincidunt nibh accumsan at. Nulla facilisi. Aenean facilisis nisi ut risus facilisis, nec malesuada purus consectetur. Cras euismod eleifend lacus. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. In accumsan tortor et neque ultrices malesuada. Nunc lobortis, leo a euismod fringilla, odio mi bibendum sem, ac fermentum felis dui sit amet mi. Aliquam fringilla, enim in gravida lacinia, mauris ante ornare augue, vel ornare justo nulla a massa. Sed vel tortor nisi. Ut blandit ac justo et tristique. Aliquam non convallis tellus, pharetra feugiat turpis. Aenean vehicula mattis mauris nec luctus.

The Kur Stone, Pt. 1 (440)

Doc i Drew przedstawiają Zakowi plan działania

Drawing Streszczenie zawarte w tej sekcji może być niekompletne!

Obsada

Główne role

Drugoplanowe role

Występy

Postacie

Bohaterowie

Wrogowie

Kryptydy

Lokacje

Przedmioty

Pojazdy i statki

Organizacje i grupy

Transkrypt

TSS symbol Osobny artykuł: Kamień Kura: część 1/Transkrypt

Cytaty

Forum Cytaty i dialogi opisywane w tym artykule są niekompletne!
  • Zak – Każdy ma jakieś sekrety. Tylko moja rodzina ma większe.
  • Drew – Myślisz, że twoja moc kontroli kryptyd jest wystarczająca?
  • Zak – Na żabę?

Ciekawostki

  • Wkrótce.

Błędy

  • Gdy Zak podnosi przewrócony komputer, jego czarny kosmyk włosów jest biały, a symbol na koszulce posiada czarny kontur.

Odniesienia kulturowe

  • Wkrótce.

Galeria

Przypisy

Zobacz też

VE TAJEMNICZY SOBOTOWIE – SEZON 1

1. „Kamień Kura: część 1
2. „Kamień Kura: część 2
3. „Zemsta Hibagona
4. „Jaskinie na wyspie Ellefa Rignesa
5. „Zgadnij kto będzie obiadem
6. „Władca Kumari Kandam
7. „Uczeń Van Rooka
8. „Tysiąc dwieście stopni
9. „Sowa żeruje o północy

10. „Rój na skraju świata
11. „Eterno
12. „Czarny Poniedziałek
13. „Kryptyda przeciw kryptydzie
14. „Podziemna panna młoda
15. „Duch w maszynie
16. „Rodzinne spotkania
17. „Cel: Fiskerton
18. „Powrót do fabryki koszmarów

19. „Klątwa skradzionego tygrysa
20. „Strażnik Kura
21. „Pokarm olbrzymów
22. „Szpila Atlasa
23. „Paryż się topi
24. „Gdzie leży Pochłaniacz?
25. „Cienie Lemurii
26. „Przebudzenie Kura